o zdrowym odżywianiu

 

w zasadzie całkiem niedobry sposób jedzenia, czyli nasza dieta jest jedną z istotniejszych przyczyn (po paleniu tytoniu, fajki, itp) ujawniania się  chorób. Tak więc jak należy odżywiać, żeby zabezpieczać się się przed nimi?

Trzeba jadać sporo więcej jedzenia bogatego w błonnik. Przede wszystkim takiej, jak: pełne ziarno zbóż, różne nasiona, jarzyny i owoce. To bardzo potrzebny składnik diety. Błonnik usuwa z jelit trujące, kancerogenne substancje, przyczynia się do łatwego przesuwania się składników pokarmowych przez jelita, co staje się powodem, że zmniejsza się okres kontaktu szkodliwych produktów rozkładu ze błonami jelitowymi. To musi pamiętać każdy, kto wdraża zdrowe odżywianie i dopasowane diety. To powoduje istotne zagrożenia zdrowotne.

- Trzeba jadać więcej żywności z istotną zawartością witamin, a przede wszystkim witaminy C, E, A i z grupy B. To wszakże też zdrowa żywność i dieta jej wymaga. Zdrowe odżywianie wymaga brania tego pod uwagę na te elementy.
- Zdrowe odżywianie to jedzenie także takich jarzyn jak: marchew, pomidorki, szpinak, jarmuż, sałata, pietruszka, szczypior, koperek, czyli głównie warzywa pomarańczowo-żółte i ciemnozielone. Ponadto, zawierają dużo witaminy A: tran, wątroby ryb, i inne ich podroby. I to też może być zdrowa żywność.
- Bezwzględnie jadać większe ilości określanej jako żywność ekologiczna i zdrowa żywność, czyli pozbawionej chemicznych dodatków, koloryzatorów i produkowanych naturalnymi technikami.
- Staraj się dostarczać do organizmu produktów zawierających dużo witaminy C. Tego wymaga zdrowy styl życia. Bogate w tę witaminę są warzywa przede wszystkim cytrusy, papryka, owoce róży.
- Zdrowe odżywianie to nade wszytko zdrowa żywność. Trzeba jadać dużo warzyw, potrzebuje tego każda dieta. Zdrowa żywność to także: kalafior, brukselka, czerwona kapusta, czy tzw. „modra” - w formie surówek i sałatek.

- Nie bój się tłuszczy, bo nie ma powodu. One są konieczne dla organizmu. Niezdrowe tłuszcze to przede wszystkim te z supermarketu – rafinowane i niezdrowe tłuszcze domieszkowane do margarynowo-masłowych i stosowane przy wytwarzaniu margaryny i masła roślinnego. Zdrowy styl życia to nie z tymi produktami. Dieta w której są używane te składniki służy tworzeniu się m.in. miażdżycy, raka piersi, jelita grubego czy prostaty. W szczególności należy unikać smażenia i pieczenia w olejach z półki sklepowej. Dobra dieta to wszak podstawa zdrowia.